FITXA TÈCNICA
Director: Jean Jacques Annaud
Any d’estrena: 1981
Nacionalitat: Canadà, França
Títol original: La Guerre du fu
Durada: 93 minuts
Indrets on s’ha rodat: França, Estats Units i Canadà
Actors principals: Everett McGill, Rae Down Chong, Ron Perlman I Nameer El-Kadi.
Fragment 1 i 2
1. Resum del fragment observat
Un grup d'homínids estan a la seva cova tranquils. Al cap d'una estona escolten un soroll, van a mirar que passa i veuen que un altre grup d'homínis els estan atacant. Després de la lluita es veuen obligats a marxar de la seva cova. Marxen a buscar lloc on viure. Un del companys ha aconseguit foc però després sels hi apaga.
2. Escena 1: Un grup d’homínids dorm
al voltant del foc...
a. Com és aquest grup? (tamany, relacions entre ells, què fan, com viuen,
típus d’homínid...)
És un grup gran, es comuniquen amb un idioma molt raro, viuen en grups dins d'una cova on allà tenen de tot i viuen perfecte: tenen foc, lloc per viure, menjar,..
3.
Escena 2: El grup és atacat...
a. Descriu l’estratègia que utilitzen per tal d’aconseguir robar-los el foc.
Escena 2: El grup és atacat...
a. Com és el grup d’homínids atacant? (aspecte, estratègies ofensives, què
busquen, típus d’homínid...)
Estan menys desemvolupats, s'assemblen més als micos però tot i així tenen molt bones estrategies. Busquen el foc, un lloc on viure i menjar.
1. Escena 3: El grup ha de fugir...
a. Quins problemes han d’afrontar fora de la cova i sense foc? (animals,
fred, manca d’aliment...)
b. Quina solució buscaran?
Tenen molts problemes com per exemple: no tenen foc i això te consequencies: no poden menjar, ni defensr-se dels animals. Tampoc tenen lloc on eixuplugar-se. Ho han perdut tot. Seguidament envien a tres membres del grup a buscar foc.
Fragment 3
1. Resum del fragment (entre 5 i 10 línies explicant per sobre els fets
ocurreguts en aquest fragment)
Els protagonistes veuen un rastre de foc. Van a mirar i van trobar senyals de que allà un altre clan havia fet foc per cremar els cadàvers. Es posen molt contents i un d'ells de tant esverat que està es pensa que hi ha menjar i so menja, però resulta que no era carn, era una cadàver. Després veuen el clan propietari de les cendres amb la foguera a la mà. Pensen un pla. Els distreuen i els hi prenen el foc.
2. Escena 4: El grup d’homínids
troba el rastre del foc i d’alguna cosa més...
- Descriu la reacció del grup de tres homínids quan troben les cendres d’una gran foguera. Creus que està justificada o és desmesurada? Explica el perquè. Quan troben el foc es posen molt contents i es començen a rebolcar per les cendres. Era justificada perquè estaven desesperats buscan foc i per fi el van trobar.
a 3. Escena 5: Els tres homínids proven de robar-los el foc...
Un membre del grup els distreu i després els altres dissimuladament els hi prenen el foc i s'envan.
b. Explica quins van ser els primers homínids que van començar a utilitzar estratègies de grup per caçar. Van ser els homo sapiens sapiens.
c. Com és el grup a qui han robat el foc? Descriu l’aparença d’aquest homo. Fes notar quines diferències observes respecte als altres dos que hem vist fins ara i argumenta de quin gènere homo creus que es tracta. Era una grup més preparat, amb més estrategies,.... Estan més desenvolupats i ja tenen un llenguatge per comunicar-se i tenien un lloc fixe per viure. Eren homo neandertal.
b. Explica quins van ser els primers homínids que van començar a utilitzar estratègies de grup per caçar. Van ser els homo sapiens sapiens.
c. Com és el grup a qui han robat el foc? Descriu l’aparença d’aquest homo. Fes notar quines diferències observes respecte als altres dos que hem vist fins ara i argumenta de quin gènere homo creus que es tracta. Era una grup més preparat, amb més estrategies,.... Estan més desenvolupats i ja tenen un llenguatge per comunicar-se i tenien un lloc fixe per viure. Eren homo neandertal.
Fragment 4
La resta de la pel·lícula l’hem hagut de veure
sencera i no fragmentada. Així doncs, en farem l’anàlisi crítica en un sol
punt. Aquest punt haurà d’incloure:
1.
Resum del fragment 4 fins el final
de la pel·lícula
Els protagonistes i la noia van caminant per allà al poblat de la noia i de cop un aiguamoll atrapa a un dels protagonistes. Si està uns dies allà com a presoner i aprent a fer foc. Quan el venen a buscar els seus amics van al seu poblat i el que havia estat ''presoner'' els hi va ensenyar a fer foc.
2.
Escena 6: El grup d’homínids utilitzen els animals...
a.
El grup d’homínids es troba amb
uns mamuts. Quina novetat ens intenta transmetre el director amb aquest fet? Doncs que si es fan amics dels mamuts tindran reserves de menjar.
3.
Escena 7: Un últim grup d’homínids apareix a la pel·lícula...
a.
Descripció d’aquest últim grup i
aproximació de quin gènere homo es tracta i per què. No estan gaire desenvolupats. Creiem que són els homo erectus.
b.
Reflexioneu si possible que
coexisteixin societats paleolítiques i societats neolítiques al mateix moment i
utilitzeu els grups d’homínids de la pel·lícula per explicar-ho. El paleolitic consistia en ser nòmades, es a dir, no tenir un lloc fixe per viure. El neolític consistia en ser sedentari, es a dir, tenir un lloc fixe per viure i també eren ramaders i agricultors
c.
Quins coneixements aprenen els
protagonistes d’aquest últim grup d’homínids?
Fer foc.
Redacteu un últim paràgraf a mode de conclusió,
exposant el què us ha semblat la pel·lícula i una valoració final. La peli ens ha semblat molt xula perquè sembla molt real i està molt ben feta. Ens ha ajudat molt a entendre com vivien segles i segles enrere.
No hay comentarios:
Publicar un comentario